Sprawozdanie Rady Osiedla Żydowce-Klucz za 2011 r.
Szczecin dn. 22 maja 2012r.
W dniu 22 maja 2011roku wybraliście Państwo w demokratycznych wyborach Radę , która kontynuowała statutową działalność. W skład Rady Osiedla weszły następujące osoby:
- Gołda Joanna
- Góra Teresa - przewodnicząca
- Jedlińska Elżbieta
- Karczewski Marek
- Kochańska Renata
- Langowska Magda
- Łepecka Zofia
- Moraś Paulina - sekretarz
- Przeździecki Jerzy
- Rokoszewski Artur - zastępca przewodniczącej
- Rożek Jolanta - zastępca przewodniczącej
- Walo Janina
- Wiśniewski Zbigniew
- Wójtowicz Alicja - skarbnik
- Ziemniewicz Bernardeta
Posiedzenia Rady odbywały się cyklicznie w każdy I i III wtorek miesiąca o godz. 19.oo, jeśli zachodziła konieczność Rada zbierała się w dodatkowych terminach. W dniach od poniedziałku do piątku w godzinach 15.oo do 19.oo ( podczas działalności świetlicy) można było zgłaszać wnioski i problemy dotyczące osiedla. W roku 2011 Rada odbyła 20 spotkań, podjęła 42 Uchwały. W posiedzeniach Rady uczestniczyli mieszkańcy, Radni Miasta, przedstawiciele Straży Miejskiej i Policji. Posiedzenia Rady były protokołowane. Uczestniczyliśmy we wszystkich sesjach Rady Miasta, w posiedzeniach Komisji Rady Miasta, które dotyczyły problemów i spraw naszego osiedla . W 2011roku Rada zajmowała się następującymi sprawami:
- problemami dotyczącymi komunikacji miejskiej
- problemami związanymi z usuwaniem usterek po pracach wodno – kanalizacyjnych
- pielęgnacji drzew i krzewów na osiedlu
- opiniowaniem wniosków mieszkańców
- pomaganiem poszczególnym Mieszkańcom w załatwieniu trudnych spraw
- rozwiązywaniem problemów społecznych
- interwencjami na prośbę mieszkańców
- spotykaliśmy się na terenie naszego osiedla z Komisjami Rady Miasta
- czystością osiedla i dzikimi wysypiskami w obrębie osiedla
- problemem biegających po osiedlu dzików
- braliśmy udział w przygotowaniu planów dotyczących zagospodarowania terenu amfiteatru w Żydowcach ( spotkania z architektami)
Złożyliśmy następujące wnioski do budżetu miasta na 2012 rok :
- Rewitalizacja amfiteatru w Żydowcach
- Zrobienie chodników przy ul. Kluczborskiej
- Wykonać oświetlenie na ulicy Warsztatowej
- Wykonać oświetlenie ulicy Bielańskiej
- Decyzja nr 111/2007 dotycząca budowy murów oporowych wraz z przebudową drogi krajowej nr 31 w rejonie skrzyżowania ulicy Rymarskiej i ulicy Raszyńskiej działki nr 21,25/1,25/2,77/1,87,88,90 obręb 4180 Szczecin.
- Skanalizować , wykonać oświetlenie i utwardzić następujące ulice:
- Bielska - Czeladnicza - Solna - Zgierska - Działdowska
- Śremska - Skierniewicka - Ołowiana - Tlenowa
W ramach integracji mieszkańców naszego osiedla –
- w styczniu razem z Zespołem Szkół Nr 7 organizowaliśmy KONCERT NOWOROCZNY
- współorganizowaliśmy zajęcia podczas ferii zimowych dla dzieci uczęszczających do świetlicy osiedlowej
- co tydzień w siedzibie Rady Osiedla odbywają się „ŚRODY dla Maluszków”
- wspólnie z radami Prawobrzeża zorganizowaliśmy majówkę na polanie Słonecznej obok Jeziora Szmaragdowego
- w siedzibie rady odbył się „ DZIEŃ PIĘKNOSCI” podczas którego przedstawicielki firmy ORIFLAME prezentowały kosmetyki tejże firmy, robiły make-up, badanie skóry i manicure
- dzięki porozumieniu ze Stowarzyszeniem OFFicyna umożliwiliśmy mieszkańcom obejrzenie oryginalnych filmów kręconych na potrzeby Zakładów Chemicznych WISKORD
- byliśmy inicjatorami imprezy pn. „KRĘCI NAS MUZYKA – ożywiamy amfiteatr w Żydowcach”, którą wspólnie z ZS Nr 7 zorganizowała Fundacja Kultury i Sportu PRAWOBRZEŻE
- z Zespołem Szkół Nr 7 współorganizowaliśmy DZIEŃ DZIECKA
- z Klubem Sportowym WISKORD SZCZECIN współorganizowaliśmy MISTRZOSTWA KANAŁKU
- w czerwcu zorganizowaliśmy festyn pn ”WITAJCIE W NASZEJ BAJCE”- środki na to przedsięwzięcie pozyskaliśmy od Komisji d.s. Inicjatyw Społecznych Rady Miasta ( w drodze konkursu projektów przedstawionych przez poszczególne Rady Osiedla ) i od Sponsorów.”.
- dla dzieci uczęszczających podczas wakacji na półkolonie zorganizowaliśmy wycieczkę
- dzięki współpracy ze Spółdzielnią Mieszkaniową „DĄB” przed blokami przy ul. Rymarskiej powstał nowy ogólnodostępny plac zabaw dla dzieci, środki na zakup urządzeń zabawowych pozyskaliśmy od Komisji d.s. Inicjatyw Społecznych Rady Miasta ( w drodze konkursu projektów przedstawionych przez poszczególne Rady Osiedla ).
- w sierpniu przy ogromnej pomocy Koła Nr 55 Polskiego Związku Wędkarskiego mającego siedzibę w Podjuchach przy ul. Szlamowej zorganizowaliśmy zawody wędkarskie
- na początku grudnia zaprosiliśmy Mieszkańców do Teatru Współczesnego na spektakl pt. „OŻENEK”
- również w grudniu tradycyjnie zorganizowaliśmy Spotkanie Wigilijne z Mieszkańcami
- z Zespołem Szkół Nr 7 współorganizowaliśmy dla dzieci zabawę choinkową w szkole
PLANY NA ROK 2012
- Wspólnie z Fundacją Kultury i Sportu „PRAWOBRZEŻE” zorganizować przegląd małych form teatralnych - maj
- Doposażenie placu zabaw przed blokami na ul. Rymarskiej w urządzenia zabawowe
- Organizacja imprezy rodzinnej pn. „EURO 2012 – spotkajmy się przy piłce” - czerwiec
- Organizacja zawodów wędkarskich - lipiec
- Współorganizowanie imprez szkolnych
- Doprowadzenie do zadowalającego stanu dróg i chodników,
- Doprowadzić do likwidacji dzikich wysypisk śmieci w obrębie osiedla.
- Dbanie o czystość na osiedlu .
- Organizacja spotkania opłatkowego
- Organizacja wyjazdu do teatru lub Operetki
INWESTYCJE
- Rewitalizacja amfiteatru w Żydowcach.
- Nadanie bardziej „miejskiego” wyglądu ulicom zgłoszonym do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego
- Doprowadzić do utwardzenia i oświetlenia ulic.
Realizacja podjętych przez nas zamierzeń zależna jest od możliwości budżetowych Miasta, bowiem nasza Rada funkcjonuje w ramach budżetu miejskiego.
SPRAWOZDANIE FINANSOWE ZA 2011r.
RADY OSIEDLA ŻYDOWCE - KLUCZ
Budżet 19.231,00
1. Bieżące potrzeby Rady - 2.600,00
2. Utrzymanie pomieszczenia Rady - 9.631,00
3. Współorganizowanie imprez szkolnych - 1.000,00
4. Zawody wędkarskie -1.000,00
5. Festyn kajakownia - 400,00
6. Plac zabaw Srebrna - 500,00
7. Wycieczka dla dzieci ze świetlicy - 750,00
8.Wyjazd do Teatru - 1.250,00
9. Festyn „Bezpiecznie do lata „ - 1.400,00
10. Naprawa kosiarki - 700,00
Ogółem wydano: 19.231,00
Pozyskane środki: - 14.006,54
1. Festyn KIS - 3.500,00
2 . Spotkanie opłatkowe WZ - 2.500,00
3. Plac zabaw Rymarska KIS - 12.000,00
4. Sponsorzy - 500,00
Ogółem: 18.500,00
PODZIĘKOWANIA
Dziękuję Mieszkańcom za zgłaszane uwagi i opinie, za zainteresowanie sprawami osiedla, za pomoc w pracach na rzecz osiedla, za to, że możemy zawsze na Was liczyć.
Dziękuję członkom rady, którzy bezinteresownie zaangażowali się w pracę na rzecz naszego osiedla.
Dziękuję za współpracę Dyrekcji ZS nr 7, która udostępnia salę gimnastyczną absolwentom ,oraz salę na odbywanie spotkań z mieszkańcami.
Dziękuję Radnym Rady Miasta za pomoc w naszych działaniach i staraniach, szczególne podziękowania składam Radnemu Władysławowi Dzikowskiemu za pomoc i wspieranie Rady w jej działaniach , oraz za pomoc w rozwiązywaniu problemów Mieszkańcom naszego osiedla, którzy o tę pomoc się zwrócili, dziękuję Dyrektorom i Pracownikom poszczególnych Wydziałów Urzędu Miasta, Paniom pracującym w Referacie Samorządów Osiedlowych za zrozumienie i pomoc w podejmowanych przez nas działaniach.
Dziękuję funkcjonariuszom Komisariatu Policji w Dąbiu, Straży Miejskiej Oddziału Prawobrzeże, Straży Pożarnej - za to, że zawsze jesteście gotowi wspierać nas w naszych zamierzeniach i służyć pomocą i radą gdy pojawiają się problemy.
Dziękuję sponsorom Festynu pn. „ WITAJCIE W NASZEJ BAJCE”:
tym wszystkim darczyńcom składam szczególne podziękowania, a byli to:
- MAREK JABŁOŃSKI
ul. Rymarska 21
- JAKUB MATUSZCZAK
RZEMIEŚLNICZY ZAKŁAD DEKARSKI
ul. Przodowników Pracy 49
- SALON FRYZJERSKI „KOSMYK”
ul. Przodowników Pracy 16
- JADWIGA i DARIUSZ ŚMIECIŃSCY
PIEKARNIA
ul. Przodowników Pracy
- TADEUSZ JABŁOŃSKI
ZAKŁAD USŁUGOWY INSTALACYJNO – ŚLUSARSKI
ul. Srebrna 33 / 1
- PIOTR - FIRMA ZŁOMIARSKA
PIOTR ŚLIWA
ul. Przodowników Pracy 81
- ALU-SERWIS-SPAWANIE ALUMINIUM, STALI NIERDZEWNEJ
ul. Rymarska 57
aluserwisdarek@vp.pl Tel. 91/460 69 01 , 604 582 399
- JÓZEF ZAWADA
ZAKŁAD ŚLUSARSKI
ul. Rymarska 86, Tel. 91/460 68 14
- DANUTA STĘPIŃSKA
SKLEP SPOŻYWCZY
ul. Przodowników Pracy
- SIMLOCK V
SERWIS TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH
ul. Kaszubska 60
- PAWILON HANDLOWY
ANNA KOTUS
ul. Motorowa 1
- PIP „ TADEUSZ PABICH i ANDRZEJ PATOS
ul. Rymarska 22
- MARTA PŁOTKOWSKA
SALON BIELIZNY DAMSKIEJ „ EBRAS”
ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 8
www.ebras.pl, biuro@ebras.pl
- MARIUSZ STOSIO
„KAMBUD” F. H. U.
ul.Srebrna 62, TEL. 660 776 633
- ZBIGNIEW JARZEMBEK
B M W PARTNER
ul. Warsztatowa 3
- MARIA i EDMUND RUNOWICZ
ul. Srebrna
- OPONY WULKANIZACJA
MARIUSZ ŻAGAS
ul. Rymarska 121, Tel. 91/460 67 74
- ŁUKASZ KULASZEWSKI
„ECOLOGIC” ENERGOOSZCZĘDNA WENTYLACJA
firma@ecologic.org.pl, Tel: 501 317 510
- ANDRZEJ GŁOWINKOWSKI, ARTUR WIŚNIEWSKI
MECHANIKA POJAZDOW
ul. Rymarska 21
- FIRMA HANDLOWO-USŁUGOWA „JOWAL”
ul. Wrzosowa
- FORD-CZĘŚCI UŻYWANE, sprzedaż-skup-naprawa
ul. Warsztatowa 1, Tel. 513 580 205
- TADEUSZ STOSIO
ZAKŁAD KAMIENIARSKI
ul. Srebrna 62
- AUTO-MAR
ul. Warsztatowa 1
- C. J. C.
STUDIO FRYZJERSKIE
ul. Rydla 45, Tel. 519 150 188
- ROCOYACHT- silniki, pontony, akcesoria
ul. Przodowników Pracy
www.rocoyacht.com.pl
Dziękujemy wszystkim DARCZYŃCOM proszącym o anonimowość
Zakładowi Usług Komunalnych szczególne podziękowania za przygotowanie PARKU WSZYSTKICH DZIECI do festynu i za systematyczne dbanie o jego czystość
Zarządowi Dróg i Transportu Miejskiego szczególne podziękowania za doprowadzenie AMFITEATRU do pięknego stanu przed odbywającą się w nim imprezą.
Dziękując Państwu za przybycie pragnę podkreślić, że nasza Rada z wielkim zadowoleniem i troską występuje w Waszych sprawach. Możliwość realizacji Waszych celów jest dla nas przywilejem i dobrem nadrzędnym. Nigdy nie zapominamy z czyjego wyboru tu jesteśmy i czyj interes reprezentować powinniśmy.
Ufam, że przy wsparciu Radnych Rady Miasta Szczecin naszej Radzie uda się zrealizować założone cele.
Dziękuję za uwagę.